آپ اول(نوجوان و حساسیت ها)
نوشته شده توسط : سارا

2/مقایسه کردن با اطرافیان

شما حق ندارین بچه اتونو با هیچکس مقایسه کنین چون بچه های شما با هم متفاوتن ؛ امکان نداره دو تا بچه با هم یکی باشن حتی دو تا دوقلوی یکسان!

خیلی کار ِتون بده که دخترتون یا پسرتون رو با دختر عمو ,پسر همسایه,شهین خانوم و....مقایسه می فرمایین!

(آقای دهنوی , این کارایی که شما می فرمایید هیچ کدوم از پدر و مادر ها  انجام نمیدن!)

3/تبعیض

آقای دهنوی میگن باید تو ارتباط با فرزندانتون دقیق و عادل باشین . اما یه نکته ای که هست اینه که پدر و مادر ها تو ((دام عدالت)) میفتن...یعنی چی؟یعنی اینکه الان شما یه دختر 16 ساله(مثه من)و یه دختر 8 ساله دارین.

به دختر 16 ساله اتون هفته ای 2500 میدین و به دختر 8 ساله اتون 1000 تومان.دختر 8 ساله اتون میاد میگه:مامان,چرا به سارا 2500 میدی به من 1000؟تو خیلی بی عدالتی!

میگن:اتفاقا این بی عدالتی که به دختر 8ساله اتون هم 2500 تومن بدین چون اون 8 سالشه و دختر بزرگ شما 16!

باید بین اینا فرق قائل شین...به اون بگین:مامان جون ! تو هم 16 ساله شدی من اینقد بهت پول میدم.

4/بی اعتمادی

این یکی که حال آدمو به هم میزنه...

آقای دهنوی میگن:مثلا دختر شما دیر میاد خونه,ازش می پرسین کجا بودی؟میگه با نسرین رفته بودیم بوتیک روسری ببینیم.شما میگین:آره؟!من که میدونم رفته بودی کجا...رفته بودی شارلاتان بازی دیگه؟!حالا به من دوروغ میگی؟

آقای دهنوی میگن: حتی اگه مطمئن هم بودین نباید این طوری حرف بزنین....چون نوجوونتون دوست داره بهش اطمینان داشته باشین.

حالا اینجوری حرف نمی زنین یه جور دیگه:مثلا دخترتون میگه من با نسرین بودم...همچین یه جوری نیگا میکنین انگار بنده خدا خلاف شرع کرده!نکنین تو رو خدا

(مامان من که اصلا نمیذاره تا سوپر مارکت سر کوچه امون برم چه برسه اینکه با دوستام برم بیرون)

و آخرین حساسیت:5/کنترل محسوس

آقای دهنوی میگن:کنترل محسوس چیزیه که هر نوجوونی ازش بدش میاد و کنترل محسوس نه تنها مشکل رو حل

نمی کنه بلکه باعث میشه فرزندتون اونکارو با مهارت بیشتری انجام بده.

(اینو راست میگن,من خودم هر موقع دیدم مامانم رو یه چیزی حساسه به احترام ایشون,اونکارو یواشکی انجام دادم)

در قسمت بعدی درباره ی ویژگی های نوجوان می نویسم.

التماس دعااااااااااااااا




:: برچسب‌ها: مشکلات نو جوان , حساسیت ها , روش برخورد با نوجوانان , چگونه نوجوانمان را دوست داشته باشیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 1291
|
امتیاز مطلب : 155
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : 25 شهريور 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
یه دختر تنها در تاریخ : 1389/6/29/1 - - گفته است :
تبریک میگم,وبت فوق العاده است خواهرررررر
در مورد ازدواج بیشتر بنویس
ما هم بیشتر سر میزنیم

/weblog/file/img/m.jpg
amir در تاریخ : 1389/6/28/0 - - گفته است :
تبادل لینک موافقم موافقی؟

/weblog/file/img/m.jpg
ستاره در تاریخ : 1389/6/28/0 - - گفته است :
سلام سارا جون مرسی که منو قابل دونستی عزیزم
وب تو هم جالبه و بهتر از همه این که مسئله جونارو میگی که همیشه جای بحث داره
موفق باشی گلم بازم پیشم بیا
از این که منو لینک کردی ممنون منم لینکت میکنم

/weblog/file/img/m.jpg
آرزو در تاریخ : 1389/6/26/5 - - گفته است :
سلام ساراجون
تو هم وب عالي عالي عالي اي داري
مخصوصا كه واقعا حرفات حرفه
راسي تو هم لينك شدي سارا جون
بازم به ما سر بزن

/weblog/file/img/m.jpg
ناشناس در تاریخ : 1389/6/25/4 - - گفته است :
راست میگن
شکاکی های پدر و مادر ها اعصاب آدمو داغون میکنه
اینا رو باید پدر و مادر ها بخونن

/weblog/file/img/m.jpg
مریم در تاریخ : 1389/6/25/4 - - گفته است :
بسیار عالیییی!
من به عنوان یه مادر تموم سعی امو میکنم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: